pondělí 26. října 2015

Co a jak: část 1. - Co?

Jó, dnes je ve scrapbooku už tolik odnoží, to nemáte už jen klasické „třicítkáře“ (stránky 30,5*30,5 cm), ale i PLkáře (Projekt life; tvoření do kapes), jiní se zaměřují na přáníčka, další na minialba. Podle stylu někdo radši shabby, vintage, heritage, mixed-media, steampunk, clean and simple, atd. atd.

Tak cože z toho u mě uvidíte nebo naopak nejspíš neuvidíte?

Před 6ti lety jsem začínala s třicítkovými stránkami. Pak jsem se dala do velkého projektu, kterým bylo dovolenkové album z Provence, které bylo ve velkém šanonu (nescrapbookovém) a stránky měly atypický rozměr a nebyly v kapsách (což je výhoda i nevýhoda, ale pro mě mají stránky mimo kapsy doteď to největší kouzlo, kapsy beru vlastně jako nutné zlo). Tu a tam jsem udělala nějaké přáníčko (bohužel jsem si je ve většině případů nevyfotila, jak byla dělaná narychlo) a jedno minialbum. Na přáníčka moc nejsem; jak není fotka, tak nevím od čeho se odpíchnout:-) Taky jsem udělala několik „stránek“ na plátno jako obrázek na zeď.

A dnes?

Aktuálně dělám 8,5*11 palcové stránky. A ty mě baví. Moc. A taky styl se mi změnil. Taky moc. Myslím. Jsem teď určitě víc clean&simple. Ale ne zas minimalista, zdobení to já zas ráda, jen už asi „nešmudlám“ a nepatinuju tak jako dřív. Což se zas může někdy změnit, kdo ví, vkus se mění:-)

Na mých stránkách obvykle taky najdete hodně fotek (buď jako koláž nebo jednotlivé). A to mě se přitom ty jedno- nebo dvoufotkové stránky táák líbí, ale když děláte stránku z výletu nebo jiné akce, no vyberte jen jednu fotku. To jde těžko, že? Tady má vyhráno, kdo dělá project life. Ten já zatím jen okukuju zpovzdálí, ale zatím jsem se nerozhoupala, ale o tom zas jindy.

Stránky dělám převážně z výletů, apod., a tak vlastně automaticky sahám po stále stejných barvách – modré, zelené a hnědé, k tomu někdy oranžová a žlutá.

A jaké mám plány? 
Na mém scrapbookovém „to do“ listu je zpracování fotek od roku 2010 po současnost (prozatím jsem to sečetla na cca 70 stránek, z toho 14 mám hotových), všechny asi ve formátu 8,5*11 palců. Netuším na kolik alb mi to vyjde (snad 2?). Větší oříšek (a pro mě i trochu strašák; ze scrapbookového hlediska, pochopitelně) jsou dovolené, kdy se těch fotek nadělá hromady a to pak samozřejmě nejde zařadit do běžného alba. V takových případech plánuju pro zachování chronologie udělat jednu stránku do alba a k tomu nějaké minialbum zvlášť. Aktuálně už nad jedním intenzivně hloubám (ale o tom jak dlouho JÁ hloubám zase v příštím díle „co a jak“, hehe). Plánuju ho do Snap alba od Simple Stories, tak snad brzy.

Od nového roku zvažuju opěvovaný Project life, ale zatím nevím, nevím; mám k němu i výhrady..

Pokud by vás zajímaly nějaké moje starší výtvory, tak v galerii scrapbook.cz jsem vkládala pod pseudonymem Melina. Galerii najdete tu.

Dnes to bylo trochu moc písmenek a žádná fotka, tak snad jsem vás neunudila. Kdo dočetl až sem, palec nahoru! Každopádně na příště pro vás mám druhou část, tedy „jak“, aneb něco o mém procesu tvoření (předtím to ale proložím i stránkama, ať tu máme i obrázky..).

Mějte se krásně!

Janča

1 komentář:

  1. Vždycky je fajn dozvědět se o svém "idolu", vzdálené kolegyňce, něco navíc...co ji zajímá, jak tvoří, jaké má ráda barvy, styly, co ji oslovuje, ...k tomu byly fajn ty naše srazy, ale už není čas...nějak nás doba semílá a lidi se "schází" virtuálně na soc.sítích, tam mají "přátele" a sejít se na pokec a kafe v reálu už není kdy. Na druhou stranu chápu, člověk se musí otáčet a jsme z různých míst a tak to scházení se bylo vždycky oříšek a pro někoho časově a možná i finančně náročné. No třeba se ještě někdy společně sejdeme ve "staré partě", někdy se mi zasteskne... Pěkné tvoření, Jani, těším se na další obrázky i písmenka :-).

    OdpovědětVymazat