úterý 29. listopadu 2016

Cestovní deníky



Pro scrapařku je zabalit si na dovolenou NĚCO na zápisky často oříšek. Někdo zvládá tvořit album z dovolené přímo na místě a ještě čerstvé fotky tiskne třeba na Canon Selphy, někdo si zdobí předem úhledné album, někdo až po návratu a někdo má minimalisticky jen malý zápisníček s neúhledným obsahem. Třeba já:-)
S mužem jsme cestovali prakticky jen nomádským způsobem a ve stanu, takže na nějaké scrapování na cestách rozhodně nebyl nikdy čas, maximálně večer pár zápisků z daného dne. Pro tento účel jsem už na naší první dovolenou vytvořila cestovní deníček. Je to obyčejný dozdobený zápisník z papírnictví. Zápisník nebyl určen jen na jednu dovolenou a tak na titulce postupně přibývaly destinace z Dymo štítkovače.

Jakmile byl po letech plný, na hřbety přibyl, rovněž ze štítkovače, časový údaj.

Další deníček vznikl opět v mých oblíbených barvách.


Musím říct, že jsem strašně překvapená co deníčky na cestách vydržely. Vůbec jsme je nešetřily, povaly se leckde a výzdoba se neponičila. Jasně, jsou ošoupané (cestovní patina), ale nic se neodlepilo. Na ochránění vnitřních stránek jsem pamatovala už při výrobě a opatřila deníčky stužkou aby se v batohu nerozevřely. Na hřbety by se tužší scrapová čtvrtka lepila špatně, takže v prvním případě jsem řešila takovou tou hnědou papírovou lepenkou z papírnictví a v druhém washi páskou.
A tady jeden pro změnu necestovní zápisník, ještě „neochozený“.

Použila jsem na něj zápisník z Lidlu v šílené růžové barvě. Co mi ale při nákupu nedošlo je, že mě tím pádem čeká i výměna růžové gumičky, ale nakonec to šlo dobře.
A do čeho si na cestách i jinde zapisujete vy? Dnes je tolik krásných hotových deníčků a diářů, že prakticky není třeba nic vyrábět, ale zase to kouzlo vlastního dílka...

EDIT: Na zápisky o Mikeškovi mi ten formát A6 moc nevyhovoval, takže jsem přešla na A5 se zatím nenazdobenýma deskama. Tenhle zápisníček třeba za několik let využije sám Mikeš (možná mu vyměním ten plenkový hřbet :-D )

Pěkný den!
J.



4 komentáře:

  1. Jsem se chtěla zeptat, zda pilně plníš ... ;-) Jsou opravdu krásné!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jj, zatím držím tempo:-) Vzhledem k tomu, že PL budu dělat se skluzem, tak je to nutné. A díky!

      Vymazat
  2. Já si cestovní deníky vyrábím vlastní, protože do nich lepím spoustu věcí a žádný koupený by pak nešel zavřít :-). Deník dělám na cestě, takže k němu vozím i pár drobností. Loni jsem si ušila takovou "kosmetickou taštičku", takže se to dobře převáží ;-).

    OdpovědětVymazat
  3. Obdivuji Vás všechny. Já to prostě nedokáži, pokaždé si vyrobím deníček a pokaždé ho dovezu prázdný, neumím si na dovolené na to najít čas. :-) Takže pak nemám ani poznámky ani alba - mám veliký skluz :-) Takže všem zapisovatelkám strašně fandím!

    OdpovědětVymazat