pátek 6. ledna 2017

Můj scrapbookový rok 2016 a jaký bude ten následující

Uplynulý rok byl od mého návratu ke scrapu (podzim 2015) hlavně ve znamení spolupráce s Papero amo. Byl to pro mě veliký krok do neznáma, nikdy jsem netvořila z materiálu, který jsem si nevybrala sama, nikdy jsem netvořila z kitů a popravdě jsem ani nevěřila, že si mě holky vyberou. A jak moc jsem za to dnes ráda! 

Vím o sobě, že jsem flákač (a to překvapivě i na věci které mě přitom baví) a nikdy bych bez PA neměla takový pravidelný přísun hotových stránek do alba. 

Za rok mi přibylo do alba  více než 25 stránek + kapsové.

Na jednu stranu je mi trochu líto, že přes pravidelný přísun kitů jsem se prakticky nedostala k tvorbě ze svého materiálu a tím pádem i k článku navíc (čímž utrpěl i tento blog :-( ), ale výhody jinak převažují. Tvorba z kitů je pro mě výzva, která mě strašně baví.

A přitom - teď už to můžu přiznat - na začátku se to nesešlo úplně ideálně... S příchodem prvního lednového kitu mi zrovna odzvonil 2. měsíc těhotenství a s ním nevolnosti. A ne ledajaké. Byla jsem připravená, že se mi bude dělat zle z určitých jídel nebo pachů, ale mě se najednou dělalo zle ze scrapbooku! Vážně. Dokud jsem si to někde na netu nenašla, tak jsem netušila, že i z činností se může dělat zle. Ne přeneseně, prostě a jednoduše fyzicky zle. U mě to přišlo právě s prvním kitem, který za to chudák vůbec nemůže. Přišlo to pěkně nevhod, to vám povím, nechtěla jsem zklamat důvěru našich PA holek, kterým jsem se to neodvážila říct. Zvažovala jsem i jestli ze všeho nevycouvám, ale nakonec jsem nějak ty 2 měsíce přežila, ale dodnes když vidím lednový kit a stránky z něj, tak si na vše vzpomenu. 

No nic. Na jaře už se ale elán vrátil a právě jarní kity jsem si strašně moc užívala. Postupně přicházely kity s čím dál větším podílem českého materiálu a to bylo opravdu vzrůšo!

Mimo scrap jsem si začátkem léta našla další záliby - pletení a šití. Obojí mě moc chytlo. Více najdete tady, tady a tu.

 
Koncem léta už se o pozornost přihlásil náš Mikeš a já musela 2 měsíce kitů vynechat. Vůbec jsem si neuměla představit jak bych si našla čas na scrap, ale od listopadu se naštěstí zadařilo a mě to opět hrozně chytlo a doufám, že už nepustí!



A co se letos nedařilo?

Zjistila jsem, že nejsem diářový typ
Resp. pro mě slouží diář jen na poznámky typu zubař, nakoupit, narozeniny, deadline, apod. A na to jsou ty krásné diáře škoda. Podle mého se hodí více jako deníky a do kabelek nejsou zrovna skladným klasickým diářem.



Nejsem dobrý blogger. Po mém návratu ke scrapu byl pro mě blog velkým hnacím motorem a pořád mě baví, ale jsem lemra líná a postuju mnohem méně než bych chtěla. Přitom nápady a rozepsané články by byly. Nestíhám být sezónní, neplním jej o adventu vánočnímu přáníčky nebo jiným aktuálním "zbožím". No nic, neva, i tak mě to baví. Ani na sociálních sítích nemám nijak ambice se rozjíždět. Pro pořádek mám Facebook, ale ani ten moc nekrmím. A to pozor - mám 51 liků!:-D Dělám si srandu, pro to to nedělám:-) FB jsem si udělala hlavně proto abych nemusela komentovat pod svým profilem. Moc lidí z mého okolí neví, co mám za koníčka natož, že mám blog. Vlastně nevím proč se stydím:-(

Mám stále spoustu restů.
Také to máte někdo paradoxně tak, že fotky které jsou vám nejmilejší a jsou nejpovedenější, tak na svoje scrapnutí čekají nejdéle? Já mám v tomto vážný problém s dovolenými:-( Stovky fotek na probrání, většinou hezké + vymyslet jakým způsobem je zpracovat = problém. Takže odkládám. Na kdy, netuším. Ke konci roku jsem se rozhodla pochlapit a vrhnout alespoň na svatební album. No, mám zatím jen pár fotek a vybrané papíry a ozdoby.

Jak vidím rok 2017?

Po váhání jsem se rozhodla zůstat u Papero amo. Sice kvůli tomu nebudu stíhat zase jiné věci, ale jsem přesvědčená, že kvůli své povaze, bych se někdy ke stránkám nedokopala. Navíc s dítětem.

S tím se pojí jedno předsevzetí (nemám to slovo ráda, je to zavazující, prostě tedy přání). Ráda bych každý měsíc udělala jednu stránku navíc. Mimo kitů. Pro sebe. Pro tento blog. Aby úplně nehnil.

Hodím sem i otřepané předsevzetí spousty scrapařek - budu kupovat méně materiálu :-D Vážně jsem ale spokojená s tím co mám a ráda bych v novém roce využívala razítka a barevné inkousty. Tak uvidíme.

Určitě bych vám ráda nadále ukazovala co upletu/ušiju. Od posledního pletařského příspěvku mám spoustu dalších hotových věcí. Už to jen sepsat, na tom to vždy vázne.

Začínám být na vážkách jak koncipovat album od chvíle kdy máme miminko. Byla jsem pevně rozhodnutá dělat jej do alba 12*12 palců a používat hojně i kapsové stránky v kombinaci s klasickými. Poslední dny si už nejsem tak jistá. Obdélník je prostě můj milovaný formát a začínám se přiklánět k tomu, že kvůli němu oželím i kapsové variace čtverce. A to už mám první 12*12 kapsovou stránku hotovou. Ukážu později. Než ji nejspíš rozeberu :-D

Nechci si dávat žádné jiné tvořící závazky. Co ukrojím z restů bude fajn, ale nedělám si z toho hlavu. Hodlám si maximálně užívat PA kity, které se na mě budou pravidelně hrnout a já si s chutí sednu k tomu vybrat k nim fotky z dávné minulosti.

Děkuji za všechny milé komentáře v loňském roce a pokud se zde budeme potkávat i letos, budu mít velikou radost! Přeji všem povedený a tvořivý rok 2017!

PS: Ještě něco málo se vrátím v dalším příspěvku k vánocům;-)  

10 komentářů:

  1. Janiiiii, jednim dechem :D tvoje vnitrni boje si zive pamatuji a jsem nesmirne rada, ze pojedes daaaal!! a tesim se na kazdou jednu stranku od tebe! PS: gratuluji k dilematu ohledne PL :D jsem zvedava, jak se s tim poperem :D

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za tento článek. Jako bych se slyšela...;-)) Jsem na tom úplně stejně, jen jsem se vzdala. Měla jsem problém se zády a už jsem to neustála. Po roce mě to mrzí, přece jen to byl hnací motor, být v týmu. A opravdu toho člověk vytvořil více. A s diářem? Zvládla jsem ho do března ;-))
    Držím Ti moc pěsti, hlavně nevzdávej! Jsem Tvůj obdivovatel. (A4) ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak tak, přesně tvořícího útlumu jsem se bála a to rozhodlo. Díky moc za přízeň, Kamčo!

      Vymazat
  3. Krásně sepsáno, mám moc ráda tento typ článků a celkově tvé stránky :). Jsem ráda, že jsi zůstala v DT (čistě sobecký důvod ;) ). Já to mám s albem jasné, budu dělat 12x12, většina kapes je stejně tvořen hlavně z obdelníků a větší stránky (bez rozdělení) si nechám 8,5x11 (je to opravdu ideální rozměr) :). Přeji spoustu tvořivé inspirace na všech frontách :).

    OdpovědětVymazat
  4. Janinko, rozumím Tvému váhání, a jsem moc ráda, že pokračuješ, protože to znamená, že budeme vidět Tvé úžasné stránky - pro mne jsi jednička a moc se těším, co vymyslíš. Věřím, že blog oživíš, že budeš mít víc času na tvoření a že pro Tebe bude 2017 dobrým scrapovým rokem (rodinným také, samozřejmě)!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jak ten čas vykouzlit, že? Ale zas pod tlakem jsme nejproduktivnější, takže věřím, že i s Mikešem se ke scrapu dostanu. Občas už si vezmu nějaké vystřihovaní na zem vedle něj ke hrazdičce:-D

      Vymazat
  5. Krásné čtení. Jsem tvůj fanoušek od úplného začátku a budu i dál! Hodně sil a šťastných chvil!!!

    OdpovědětVymazat