pátek 13. ledna 2017

Upleteno za podzim a pletenina v akci

Dnes to nebude o scrapu, ale slíbila jsem, že dát čas od času vědět jak jsem na tom s pletením. Svoje prvotiny jsem prezentovala už ZDE
Tam jste taky mohli vidět teprve rozpletený zelený svetřík v mini velikosti z tenkého merina. Hotový dopadl takto (návod TU):
 Ze stejné příze, ale v šedé jsou pidi fusekle (návod):
 
A takhle si v tom hoví u babi na klíně (spolu s kalhotama co jsem mu šila a které nosil skoro pořád. Tak mi vyhovovaly)
 Tady už o kus starší, svetřík začíná být malý, ale nastupují šedé kamaše.

Ještě před porodem (který se nečekaně neblížil a neblížil...) jsem stihla ještě jedny gaťky (velikost 3-6 měsíců tuším) a tentokrát jsem si vyzkoušela pruhy. Opět z Baby merina od Dropsu. Podle tohoto návodu. Ty jsou větší než ty šedé, ale už je měl Mikeš také na sobě (byly mu delší což vůbec nevadilo, aspoň měl v teple nožky) a jsem z nich nadšená! Mají lepší střih než ty šedé (díky klínu uprostřed; nenatahují se tak ani přes látkvou plenu), takže je tuto zimu a jaro užije hodně.
Pamatujete rozpletenou deku z pletacího/kojícího článku? Jak se začalo ochlazovat, tak jsem si mákla abych ji honem dokončila. Hodí se nám na přikrytí do autosedačky nebo na zabalení jako další vrstva do kočárku. Pózovat s ní se Mikešovi ale moc nechtělo.

Je z příze Nepal od Dropsu (směs vlny a alpaky) podle tohoto návodu. Na to jak je celkem veliká, tak přibývala neskutečně rychle:-)
Krátce před Vánoci jsem si umanula, že ještě jeden svetřík pro Mikeška na štědrovečerní parádu upletu. Protože - a teď se nesmějte (scrapařky pochopí) - jsem chtěla něco červeného co by ladilo k loňským PL kartičkám, které byly právě v barvách červené a tyrkysové. 
Stihla jsem ho akorát dva dny před Vánoci (jen vyprat už jsem nestihla). Vyzkoušela jsem si poprvé copánky. Je z Cotton merino od Dropsu podle návodu tu.
 Mikeškovi to bohužel ale sváteční náladu nepřineslo. Štědrý den prostě nebyl jeho den. A tak je na fotkách prostě...autentický.

Přes den (na štědrý den) jsem měla na sobě červeno-bílé pruhované triko a jak tak stojím s Mikeškem v hvězdičkových kalhotách (z tohoto článku o šití) před zrcadlem tak mě pobavilo, že vypadáme jako americká vlajka :-D
Ani o pár dní později to nebylo na úsměv.
 Můj poslední pletařský počin byla čepice pro muže podle tohoto návodu. Myslím, že se moc povedla a odměnou mi je, že ji nosí každý den:-) Jako tady (lepší fotky čepice zatím bohužel nemám). Jo a pod tím "pytlem" je schovaný Mikeš.
Uf, tak jestli z toho nemáte hlavu ještě popletenou hlavu, tak někdy příště bude pánský svetr (už jsem u rukávů)!

pá! 
Jana

PS: Jestli se posledně nějaká zkušená maminka smála pod fousy, že mi to pletení u kojení dlouho nevydrží, tak měla pravdu...to šlo tak max. do konce 2. měsíce:-D

3 komentáře:

  1. ty jo, Jani, ty jsi neskutecna!! ten cerveny svetrik je nadherny!

    OdpovědětVymazat
  2. Parádní, světříky i kalhotky jsou supr, ale já bych brala tu deku ...

    OdpovědětVymazat
  3. Zírám a nechápu! Jsi neskutečná!!! A gratuluji ke krásné rodině, moc Vám to sluší!

    OdpovědětVymazat