středa 22. března 2017

Layout návod: „Rostříhat a poskládat“


Baví mě dělat věci komplikovaně...
Obvykle si lámu hlavu jak napasovat na stránku co nejvíce fotek, aby to ještě unesla a já se nemusela žádné fotky vzdát. Proto se musím smát, že když už se mi namanula po dlouhé době JEDNA fotka ke zpracování, tak jsem se rozhodla si to zkomplikovat...  Takže dnes si poskládáme jeden snímeček z několika kousíčků. Jdete do toho se mnou?
Na začátek jsem měla jednu fotografii 10*15 cm. Pro dnešní techniku se hodí zejména různé panoramatické fotografie krajiny.
V editoru fotek (u mě Zoner) jsem si rozřízla fotku napůl a pak ještě udělala výřez středu (nemusí být přesně střed) a vytiskla tak celkem 3 fotky.

Teď přijde na řadu rozřezávání. Nejlepší je si napřed vyříznout nějaký ústřední motiv(y) a k tomu větší či menší kousky okolo. Těžko se to popisuje, ale prostě chápete, ne? Mě se k tomu hodily i výsekové šablony, ale nikoli na vyřezávání, ale jako okýnko pro hledání optimálního výřezu. Ten jsem si naznačila v rozích jehlou a prořízla klasicky s pomocí pravítka a skalpelu.

Nakonec jsem skončila s tímto..

Aby jednotlivé kousky přes sebe nezanikaly, podlepila jsem je bílým papírem a ve finále ještě dva ústřední kousky podlepila moosgummi (mám ji raději než 3D lepící pásku).

Pak zbývalo dát do kupy ladící papíry a ozdoby. Jakmile na fotce převažuje modrá a zelená, tak jsem šťastná jak blecha, to se to vybírá samo! (u této a následující foto se omlouvám za kvalitu...to noční tvoření:-( ) Držela jsem v ruce několikero abeced, ale nakonec to vyhrála ta skvělá černá paperácká.

Ráda aspoň zmíním tuhle novou sadu razítek od Hero arts, kterou jsem si moc oblíbila a už několikrát stihla použít:

A z toho všeho jsem poskládala toto (tady mi přišlo zbytečné fotit postup a fotky by byly beztak za světla lampičky):

Detaily:



Tak co, najdete si taky někdy čas na podobné „blbinky“?
J.

Žádné komentáře:

Okomentovat